Muinasturniiril

Fotod: http://public.fotki.com/meril6vi/20022011-viikingite-klas/Umbes kuu tagasi tuli mul pähe mõte, et võiks erinevaid Eesti muinasüritusi kuidagi toetada ja anda omapoolse panuse ürituse kulgemisse. Kõnelesin Mütofesti korraldajaga, Kiruvere muinaslaagri tegijatega ja  Viikingite külaga-läbirääkimised olid edulised. Senini olin ma palju teinud pilti erinevatel muinasüritustel kuna mulle kangesti meeldib teha fotoreportaaže. Viimasel ajal aga olen ma hakanud tegema palju muinasehteid.  Sellel on kohe mitu head põhjust-üks ja algne oli kindlastis see, et  u 2 aastat tagasi kui hakkasin ise tundma huvi muinasaja vastu ning tegelema selle perioodi taaskehastamisega ning astusin muinasklubisse Tarbatu siis oli vaja riideid ja sinna juurde ehteid millega riideid kinnitada st sõlgi ja kleidile nõelu. Kohe muidugi tuli tahtmine saada ka kõike muud. Asusin vaikselt uurima, et mida ja kuidas kanda, et arheoloogid mind päris välja ei naeraks sest lahedaid asju mida tahaks on ju nii palju. Ma vist ei unusta mitte kunagi ära kui palju ma nägin vaeva oma keekandjate ja nõelte peade saagimisega-vasikaid läks aia taha ikka kohe karjana mitte üks nagu tavaks. Aga ehted ma valmis sain. Meenub seegi kuidas istusin Tartus poes nimega Ruum koos läpakaga ja vaatasin arheoloogilise materjali pilte pärlitest ja valisin omale helmeid ühekaupa ikka, et oleks võimalikult autentne. Teine põhjus on kindlasti see, et mu ehistööjuhendaja teeb igapäevaselt muinasehteid ja paratamatult kõrval olles tekib ja süveneb huvi ja kasvab tahe ka ise teha. Nüüd ma siis olen alates möödunud sügisest asja veidi tõsisemalt käsile võtnud.  Tuhninud raamatutes ja külastanud leidudega fondi ning valmistanud erinevate ehete mudeleid ja vorme.  See kõik on olnud väga põnev ja õpetlik. Vanakaruvalukoda on kõige selle juures suureks abiks olnud-tänud!

Täna toimud Viikingite külas muinasturniir, kuhu olin pannud vahvatele võitlejatele välja mõned ehted. Kokku oli 12 võitlejat ja iga mees sai omale pisikese muinasmeene, kes sõle, kes ripatsi. Loodan, et ehtee saajatel on neist palju rõõmu! Viikingite külaga kindlasti jätkub koostöö ka tulevikus.  Mulle meeldib see koht-käisin seal täna teist korda. Neil on kõige lahedam menüü ja katusel elevad neil jänesed-kõik muu peate ise uurima välja. Asukoht on ka hää st 29 km pealinnast ja kohe tee kõrval. Soovitan minna sinna sööma.

Ps:Aitüma Turmale küüdi eest!

Rubriigid: 2011, ÜRITUSED. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

